لوگو سمساری تهرانیان

خرید و فروش خرده ریز آشپزخانه در سمساری تهرانیان

انواع خرده ریز آنتیک

همان‌طور که می‌دانید، آشپزخانه قلب هر خانه‌ای است که هر روز اعضای خانواده را دور هم جمع می‌کند. بخاطر اهمیت آشپزخانه، در این مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی لوازم خرده­ ریز آشپزخانه بپردازیم. این لوازم نقش بسیار مهمی در تسهیل و بهبود فرآیند پخت و پز دارند و کار در آشپزخانه را لذت­ بخش­تر می­کنند. لطفاً تا پایان مقاله ما را همراهی کنید.

سرویس چینی

سرویس چینی یکی از لوازم پذیرایی مهم است که به صورت مجموعه­ای کامل با تعداد مشخصی از بشقاب­ های غذا خوری و میوه­ خوری، کاسه، فنجان، قوری، دیس و … در دسته­ بندی­های 6، 12 و 18 نفره در بازار موجود است و می­توانید بر اساس تعداد مهمانانتان آن­ها را انتخاب کنید.

خرده ­ریز آشپزخانه

سرویس کریستال

یکی دیگر از خرده ­ریز آشپزخانه سرویس کریستال است که معمولا در مهمانی‌های خانوادگی، برای سرو کردن میوه و غذا از آنها استفاده می‌شود.

ظروف دکوری

ظروف دکوری، ظروفی با کیفیت بالا و دارای نقش و نگارهای زیبا است که معمولاً در تزئین دکوراسیون منزل به کار می­رود، اما در مواقع خاص نیز می­توان از آن استفاده کرد. آجیل خوری، میوه­ خوری، اردو خوری و بشقاب­های تزئینی از جمله ظروف دکوری هستند.

مجسمه

مجسمه یکی دیگر از وسایل دکوری است که در تزئین منزل و متعادل ساختن فضا کاربرد دارد. مجسمه­­ ها در انواع مختلف کلاسیک کروب، رئالیسم، طلایی، مینیمال و تندیس و از موادی مانند چوب، برنز، پلی­استر، گچ و … ساخته می­شوند.

ظروف ویترینی

ظروف ویترینی ظروفی فاخر، گرانقیمت و پر زرق و برق است که تنها برای اهداف تزئینی و زیباتر کردن محیط پذیرایی در ویترین­ و بوفه قرار می­گیرد.

ظرف میوه­خوری

ظرف میوه ­خوری ظرفی است که هنگام پذیرایی از مهمانان، میوه­ها در آن قرار داده شده و به مهمانان تعارف می­شود. این ظرف، به دو دسته پایه ­دار و بدون پایه تقسیم می­گردد و در انواع مختلفی از جمله؛ ظرف میوه­ خوری سفالی، کریستالی، سرامیکی، برنزی، چوبی و … در بازار موجود است.

آجیل­خوری

آجیل­خوری یکی از انواع خرده­ ریز آشپزخانه است که در انواع و اشکال مختلفی مانند آجیل­ خوری پایه­دار و بدون پایه تولید شده و  برای سرو کردن آجیل­ها به ­کار می­رود.

شکلات­خوری

شکلات­ خوری ظرف پذیرایی درب­داری است که برای نگهداری و تعارف کردن شکلات به مهمانان مورد استفاده قرار می­گیرد. این وسیله در انواع مختلف کریستالی، چوبی، سرامیکی و برنزی در بازار عرضه می­شود.

شیرینی خوری

ظرف شیرینی­ خوری در مواقعی به­ کار می­رود که بخواهید شیرینی را به مهمانان خود تعارف کنید. این ظرف نیز مانند ظرف میوه­ خوری در دو دسته پایه­دار و بدون پایه و در جنس­های برنزی، کریستالی، چینی، چوبی و … در بازار موجود است.

گلدان

گلدان ظرفی است که گل یا گیاه را در آن نگهداری می­کنند. برخی از گلدان­ها تنها کاربرد تزئینی دارند و با طرح و نقش­های زیبایی که روی آن­ها کشیده شده­ است، به زیباتر کردن دکوراسیون منزل کمک می­کنند.

شمعدان

شمعدان نیز یکی دیگر از وسایل دکوری است که می­توان در همه جای منزل و همین­طور آشپزخانه، از آن استفاده کرد. شمع­ها با نور ملایمی که در محیط منتشر می­کنند، به جذابیت فضا اضافه کرده و جلوه­ای زیباتر به منزل شما می­بخشند.

آباژور

آباژور نیز وسیله ­ای دکوری است که از مواد مختلفی مانند پارچه، شیشه یا پلاستیک ساخته می­شود و می­تواند با ایجاد نورهای رنگی، در نورپردازی منزل نقش مهمی داشته باشد.

سرویس صبحانه خوری

سرویس صبحانه­ خوری یکی دیگر از خرده­ریزهای آشپزخانه است که شامل ظروفی مانند ظروف مربا خوری، قوری چای­خوری، پیش­دستی، نعلبکی، ظرف کره­ خوری، فنجان، قندان و … می‌شود.

چای خوری

سرویس چای­خوری از مجموعه ظروفی تشکیل می­شود که برای نوشیدن چای به­ کار می­روند. این سرویس شامل ظروفی مانند قوری، قندان، شکرپاش، استکان و نعلبکی است و می­تواند از جنس چینی یا کریستال باشد.

سوپ­خوری

سوپ­ خوری مجموعه ظروفی است که برای سرو غذاهای آبکی مانند سوپ، خوراک عدسی، خوراک لوبیا، آش و انواع خورشت مورد استفاده قرار می­گیرد و جنس­های مختلفی مانند سرامیک، چینی و کریستال دارند. سوپ­خوری وارمردار نیز نوعی سوپ­خوری است که با استفاده از شمعی که در زیر ظرف قرار می­گیرد، غذا را تا زمان سرو شدن گرم نگه می­دارد.

­سینی پذیرایی

سینی پذیرایی یکی دیگر از انواع خرده ­ریز آشپزخانه است که معمولاً از جنس­های مختلفی مانند برنز، نقره، استیل، چوبی و … ساخته می­شود و برای حمل و سرو چای، غذا، میوه و شیرینی به­کار می­رود.

سماور ذغالی یکی از مهمترین لوازم خرده ­ریز آشپزخانه

سماور ذغالی که در حال حاضر، بیشتر کاربرد تزئینی دارد، یکی از صنایع دستی قدیمی ایران است که در جنس­های مختلف برنجی، مسی و استیل ساخته می­شود. این نوع سماور دارای قسمت­های مختلفی مانند بدنه، آتشدان و مخزن است. ذغال ریخته شده در قسمت آتشدان یا جاذغالی سماور ذغالی، آبی را که در مخزن این سماور ریخته شده گرم می­کند.

همزن

همزن یکی از لوازم خرده ­ریز آشپزخانه است که در دو نوع برقی و دستی تولید می­شود. این وسیله برای به­ هم زدن مواد، یکدست کردن آن یا وارد کردن هوا به یک مخلوط مورد استفاده قرار می­گیرد. همزن­ های دستی در مدل­های بالونی، تیغه بلند، دسته­بلند، تخت و سیم­ پیچی در بازار موجود هستند و پره­هایی از جنس پلاستیک، کروم و استیل ضد زنگ دارند.

قابلمه و ظروف مسی

قابلمه و ظروف مسی علاوه بر ظاهر زیبا و شکیلی که دارند، به دلیل خواص منحصر به فرد مس مانند: کمک به تولید گلبول­های قرمز خون، تقویت سیستم ایمنی، بهبود سیستم گوارش و سلامت استخوان­ها به انتخابی عالی برای پخت­ و پز تبدیل شده­اند.

آبمیوه ­گیری، خرده ریز آشپزخانه ضروری و کاربردی

آبمیوه­ گیری یکی از خرده­ ریزه آشپزخانه است که برای گرفتن آب میوه ­هایی مانند لیمو، پرتقال و سایر مرکبات استفاده می­شود. این دستگاه می­تواند برقی یا دستی باشد. آبمیوه ­گیری­های دستی در انواع مختلف سرامیکی، پلاستیکی و اهرمی تولید می­شوند و انتخاب هر یک از آن­ها، به نوع میوه­ای که قصد گرفتن آب آن را دارید، بستگی دارد. به عنوان مثال، آبمیوه ­گیری­های دستی برای میوه­ های سفت مانند سیب یا هویج انتخاب مناسبی نیستند و در این شرایط، بهتر است از آبمیوه­ گیر­های برقی استفاده کنید.

مخلوط کن

مخلوط­ کن یا میکسر وسیله­ ای است که در تهیه انواع نوشیدنی و اسموتی، غذای کودک و حتی در خرد کردن و مخلوط کردن سبزیجات و میوه ­ها کاربرد دارد. مخلوط­ کن­ها در انواع معمولی، پریمیوم، شخصی و میله ­ای در بازار موجود هستند.

لوازم آشپزخانه

چرخ گوشت

چرخ­ گوشت یکی دیگر از خرده­ ریز آشپزخانه است که در دو نوع دستی و برقی تولید می­شود و از آن در ریز کردن و خرد کردن گوشت­های خام یا پخته و موادی با درجه سفتی بالا مانند حبوبات و مغزها استفاده می­شود.

غذا ساز

غذا ساز یکی از لوازم خرده ­ریز آشپزخانه است که برای له کردن، آسیاب کردن و خرد کردن مواد غذایی استفاده می­شود و سرعت آشپزی را چند برابر می کند.

غذا ساز وسیله­ ای چند کاره است و کاربردهایی مانند تهیه سالاد، سوپ، گرفتن آب­ میوه ­ها، چرخ کردن گوشت، خرد کردن سبزی و حتی تهیه کیک و شیرینی دارد.

زودپز

بهترین وسیله برای پخت انواع گوشت و حبوبات در کوتاه­ترین زمان ممکن، زود پزها هستند که در دو نوع زود پز گازی و برقی عرضه می­شوند. زودپزهای گازی از حرارت گاز استفاده کرده و دارای سوپاپی برای کنترل فشار داخل دیگ هستند، اما زودپزهای برقی با برق کار می­کنند، پیشرفته ­تر هستند و دارای قابلیت برنامه­ ریزی و تنظیم زمان هستند.

سماور برقی

سماور برقی ساختاری مشابه سماورهای گازی و ذغالی دارد، با این تفاوت که آب را به کمک المنتی که در داخلش تعبیه شده­ است و با انرژی برق گرم می­شود، آب را جوش می­آورد.

خرید و فروش خرده ریز آشپزخانه در سمساری تهرانیان

در این مقاله، به معرفی لوازم خرده­ ریز آشپزخانه اشاره شد که نقش مهمی در تسهیل فرآیند آشپزی دارند. این لوازم می­توانند به صرفه­ جویی در زمان و هزینه، افزایش کارایی در آشپزخانه و افزایش میزان رضایت از آشپزی کمک کنند و تجربه­ ای لذت­بخش را برای افراد رقم بزنند. در سمساری تهرانیان انواع لوازم خرده­ ریز آشپزخانه خرید و فروش میشود. چنانچه به دنبال فروش خرده­ ریز آشپزخانه خود هستید با ما تماس بگیرید.

 

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید