لوگو سمساری تهرانیان

خرید و فروش کالای دست دوم

سمساری یا دست دوم فروشی به فروشگاهی اطلاق میشود که کالاهای دست دوم را خرید و فروش میکند. کلمه سمساری از واژه سمسار گرفته شده است و این واژه در اصل ریشه عربی دارد و در لغت نامه دهخدا اینگونه معنی شده است: دلال و در عرف ، آنکه اجناس مختلفه مردم فروشد. البته توضیح دادیم که کار سمساری ها فقط فروش وسایل مردم نیست و خرید وسایل نو و دست دوم یا مازاد مردم بخش مهمی از فعالیت های این واحد ها می باشد. 

دسترسی به سمساری

در گذشته دسترسی به سمساری ها یا دست دوم فروشی ها کمی دشوار بود. در شهرهای بزرگ مثل تهران که مشتری با مراکز اصلی این مراکز فاصله زیادی داشت دسترسی دشوارتر هم میشد. مثلا تصور کنید شهروندی در غرب قصد فروش یکی از وسایل منزل خود را داشت و در نزدیکی های منزل خود اصلا سمساری یا دست دوم فروشی هم نداشت در نتیجه اطلاع از قیمت حقیقی کالای خود یا فروش آن به چالشی اساسی تبدیل میشد. اما اکنون با گسترش استفاده از اینترنت و گوشی های هوشمند این مشکل حل شده است. بسیاری از سمساری ها به عنوان سمساری آنلاین فعالیت میکنند. به این معنی که اکثرا وب سایت سمساری به عنوان شعبه 24 ساعته این مجموعه ها فعالیت میکند و تمام اطلاعات دسترسی یا آدرس شعبات مختلف سمساری، شماره واتساپ یا تلگرام جهت ارسال عکس و مشخصات کالا جهت قیمت گذاری کالای مشتری را در دسترس دارند.

 

چگونگی قیمت گذاری کالای دست دوم

 

قیمت گذاری کالای دست دوم به عوامل مختلفی بستگی دارد:

 

  1. تقاضا برای آن نوع کالا

 

اگر کالایی زیاد مورد استفاده باشد و تقاضا برای خرید و فروش آن زیاد باشد طبیعتا سمسار روی فروش آن و بازگشت سرمایه آن راحتر حساب میکند و روی نرخ دادن به مشتری دستش بازتر است. به عنوان نمونه کالایی همانند یخچال یا تلویزیون جزو وسایل ضروری زندگی هستند و تقریبا در صدر تقاضا قرار دارند و همه به این وسایل احتیاج دارند. پس طبیعتا این کالاها به راحتی به فروش میرسند.

 

  • وضعیت ظاهری

 

ظاهر یک کالای دست دوم یا کارکرده فاکتور بسیار مهمی در ترغیب مشتری برای خرید است. به هر حال کالای خریداری شده بایستی در منزل مورد استفاده قرار گیرد و هر روز در معرض دید خواهد بود. پس هر چقدر هم که کالایی از نظر فنی و عملکردی سالم باشد ولی از نظر ظاهری کیفیت لازم را نداشته باشد مورد استقبال قرار نمیگیرد و قیمت پایینتری برای آن پیشنهاد خواهد شد.

 

  • مشخضات فنی و عملکردی

 

در وسایل برقی مشخصات فنی و عملکردی کالا یکی از مهمترین فاکتورهای خرید و فروش این گونه کالاها میباشد. مثلا در مورد خرید یخچال فریزر دست دوم مشخصاتی مانند ظرفیت که بر حسب فوت بیان میشود، میزان سرمادهی، نوع کمپرسور استفاده شده، قابلیت یخسازی و داشتن آب سرد کن، نوع طراحی و … از مهمترین فاکتورهای انتخاب و خرید این نوع کالاها هستند. یا مثلا در مورد تلویزیون فاکتورهای مثل اندازه بر حسب اینچ، توع پنل استفاده شده، قابلیت های هوشمند، تعداد پورتهای ورودی و خروجی نقش تعیین کننده ای در قیمت گذاری دارند.

 

برای خرید کالا چگونه به سمساری اعتماد کنیم؟

 

خرید کالای دست دوم بسیار کار چالش برانگیزی است. اغلب این کالاها مدت زمانی مورد استفاده بوده اند و خریدار از میزان سلامت این کالاها اطلاعاتی ندارد یا نمیتواند در زمان خرید مطلع شود. پس چگونه اعتماد کنیم و خرید خود را انجام دهیم؟ سمساری که خرید خود را از آن انتخاب میکند اگر مجموعه ای با سابقه و خوش نام باشد حاضر نیست اعتبار خود را به خاطر مقداری سود بیشتر خدشه دار کند و این اصل بسیار مهمی در کاسبی یا شغل آزاد محسوب میشود. سمساری معتبر و صاحب نام تمام اطلاعات درست را در مورد کالا به مشتری می دهد و حتی با توافق طرفین زمانی را برای بازگشت کالا در نظر میگیرند. سمساری تهرانیان همیشه به رعایت حقوق مشتری پایبند بوده و این موارد را سرلوحه کار خود قرار میدهد.

 

مجموعه سمساری تهرانیان با چند شعبه فعال در مناطق مختلف شهر تهران در دسترس همشهریان تهرانی قرار دارد. چنانچه قصد خرید یا فروش کالایی را دارد از طریق شماره تماس های موجود در سایت و یا شماره واستاپ با سمساری تهرانیان در تماس باشید و از ما مشاوره رایگان دریافت کنید. اعتماد مشتری بزرگترین سرمایه برای ما بوده و خواهد بود.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید